Week in Review – 6 (Asshole Brady: “Cromartie is phenomenal” )

En we zijn weer terug voor weer een Week in Review. En al voor de derde week op rij met dezelfde schrijver! Na het succesvolle eerste seizoen met Darch nam begin dit seizoen Angelo het stokje over. Deze laatste heeft echter het ruime sop gekozen en nu zitten jullie met mij opgescheept om jullie wekelijks op een luchtige manier bij te praten over NFL- nieuwtjes, weetjes, filmpjes, quotes en andere zaken die de NFL in de afgelopen week kleur gaven.

Allereerst feliciteren we natuurlijk Da Coach, Mike Ditka. De voormalig coach, die tegenwoordig analist is bij ESPN, vierde donderdag 18 oktober zijn 73e verjaardag. Als coach van de legendarische ‘85 Bears won Ditka Super Bowl XX.

Iemand die nog lang niet jarig is, is Michael Vick. De quarterback van de Philadelphia Eagles trakteert de tegenstander wel met grote regelmaat op turnovers, maar dat is niet allemaal zijn schuld. Als quarterback heb je het eenmaal lastig als je turnstiles als offensive line hebt. In de eerste zes wedstrijden van dit seizoen is Vick maar liefst 103 keer tegen de grond gewerkt. Ook kreeg hij 44 hits waarbij die nog wel bleef staan te verwerken. Ter vergelijking, vorig jaar incasseerde hij 69 hits in 13 wedstrijden.

In Baltimore is er zowel goed nieuws als slecht nieuws. Het slechte nieuws is niet alleen het verlies van Ray Lewis met een blessure die misschien wel het einde van zijn imposante carrière kan betekenen, ook Ed Reed’s deelname aan de loodzware wedstrijd tegen de Houston Texans is nog niet zeker. Goed nieuws is dat de kans bestaat dat Terrell Suggs wel van de partij is. Voor de zo geplaagde Ravens zou dat een slok op een borrel schelen.

In de week voorafgaand aan de clash tussen divisierivalen New England Patriots en de New York Jets werd weer eens duidelijk dat Patriots quarterback Tom Brady en Jets cornerback Antonio Cromartie een vreemde relatie hebben. Waar Cromartie een poos terug nog zei dat hij Brady een ‘assholevindt, was het Brady die deze week liet weten dat hij Cromartie een ‘fenomenale speler’ vindt. De liefde komt duidelijk maar van één kant bij die twee.

Cam Newton, vorig jaar nog de relevatie van het seizoen en volkomen terecht Offensive Rookie of the Year, kent een teleurstellend seizoen. Dit seizoen werd er slechts één wedstrijd gewonnen door de Carolina Panthers en Newton is geen schim van wat-ie vorig jaar was. Wat doe je dan in je bye week? Hij bezocht een spookhuis, keek films, speelde computerspelletjes en ging go-karten. Ohja, en er was ook nog tijd over voor zelf-evaluatie. Gelukkig maar.

Verder heeft de NFL bekend gemaakt dat er volgend jaar nog een wedstrijd in London gespeeld gaat worden. Dat de San Francisco 49ers het zouden opnemen tegen de Jacksonville Jaguars was al bekend, maar deze week werd bekend dat ook de Minnesota Vikings de strijd met de Pittsburgh Steelers aangaan op het heilige gras van Wembley. Ook weten we nu wat het vermaak tussen het tweede en derde kwart van de Super Bowl dit jaar zal zijn. Niemand minder dan Beyonce zal de kijker op 3 februari 2013 vanuit New Orleans van muzikaal entertainment voorzien. Rondom het optreden van de donkere schone zal het entertainment moeten komen van Jay Cutler en zijn Chicago Bears.

Foto’s: Getty Images