There’s no business like #SportAm business. Naast de sportieve prestaties gaat het in de grote Amerikaanse sport leagues vooral om heel veel geld verdienen. Er worden continu nieuwe dingen bedacht om de fans te vermaken. Op SportAmerika.nl delen we elke week de leukste nieuwtjes met je.
Under Armour verliest strijd om Durant
Als je wint, heb je vrienden, zo heeft Kevin Durant aan den lijve ondervonden. Sportmerken Nike en Under Armour vochten de afgelopen tijd een strijd uit om sneaker sponsor van de MVP te mogen zijn.
Under Armour bood Durant volgens ESPN een bedrag tussen de 265 en 285 miljoen dollar om KD de komende tien jaar aan hun schoenen te verbinden. Omdat Nike Durants huidige sponsor is, kregen ze de kans om hier een tegenbod tegenover te stellen. Voor een slordige 300 miljoen dollar heeft Nike Durant overtuigd om nog minstens tien jaar met een swoosh op zijn schoenen rond te lopen. Nike blijft daarmee de nummer één schoensponsor in de NBA, met o.a. ook LeBron James en Kobe Bryant onder contract.
Excited and humbled to sign back with the swoosh!
— Kevin Durant (@KDTrey5) September 1, 2014
Ondertussen heeft Under Armour niet stil gezeten en brachten ze deze week een nieuwe commercial met – supermodel en vrouw van Tom Brady – Gisele Bündchen in de hoofdrol. Wie heeft het nu nog over Kevin Durant?
NFL tickets het duurst bij de Seattle Seahawks
Kaartjes voor NFL wedstrijden zijn komend seizoen het duurst bij de regerend kampioen Seattle Seahawks. Op ticket-veilingsites is de gemiddelde vraagprijs voor een kaartje voor de Seahawks 394,85 dollar. De duurste thuiswedstrijd van de Seahawks is die tegen de San Francisco 49ers op 14 december (gemiddeld 510,58 dollar).
In de hele NFL zijn de ticketprijzen ten opzichte van vorig jaar met ruim 3% gestegen. Wie goedkoop uit wil zijn, kan het beste een bezoek brengen aan de Cleveland Browns. Daar zijn de prijzen het laagst en kost een ticket voor een thuiswedstrijd gemiddeld 130,47 dollar
Johnny Football in Snickers commercial
Onder het motto “You’re not yourself when you’re hungry” verandert quarterback Johnny Manziel in de laatste Snickers commercial in Johnny Jamboogie: een foute fitness intructeur, compleet met legging en hoofdband die lesgeeft aan een groepje dames van middelbare leeftijd. Gelukkig wordt Johnny uit deze benarde situatie gered door een Snickers die hem weer omtovert in Johnny Football. Pfiew.
Foto: Getty Images
Reacties