De ontwikkelingen volgen elkaar snel op. Afgelopen jaar werd uit een samenwerkingsverband tussen Manchester City en de New York Yankees de tweede New Yorkse voetbalclub opgericht, met de toepasselijke naam New York City FC. Samen met Orlando City SC treedt NYC FC vanaf komend seizoen toe tot de MLS. Afgelopen nacht maakte de club haar officiële logo bekend.
Sinds de oprichting in mei 2013 ging de club nog zonder logo door het leven. Om interesse in de club te genereren richtten de eigenaars een actie op waarbij mensen afkomstig uit de gehele wereld diverse ontwerpen konden insturen. Negen maanden later maakte de club bekend twee logo’s te publiceren, waarvan er door het wereldwijde publiek één moest worden uitgekozen. Saillant detail: beide logo’s zijn ontworpen door Rafael Esquer, bekend door zijn ontwerp van het Made in NY symbool.
Verkiezing
Afgelopen nacht vond de bekendmaking van het definitieve logo plaats in een Adidas winkel in het hippe SoHo. Met meer dan 100.000 stemmen is uiteindelijk gekozen voor het bovenstaande logo (zie header). Hierin zijn de kleuren ‘sky blue’ en ‘navy blue’ verwerkt, beide kenmerkend voor eigenaren Manchester City en de New York Yankees.
De SportAmerika redactie is van mening dat het ontwerp van Esquer sterke gelijkenissen vertoont met het huidige logo van de Italiaanse voetbalgrootmacht Inter Milan.
Foto: New York City FC
Reacties