SportAm Inc.: Kijkcijfers NFL, LeBron in Samsung reclame

Door

There’s no business like #SportAm business. Naast de sportieve prestaties gaat het in de grote Amerikaanse sport leagues vooral om heel veel geld verdienen. Er worden continu nieuwe dingen bedacht om de fans te vermaken. Op SportAmerika.nl delen we elke week de leukste nieuwtjes met je.

Heel Amerika kijkt naar de NFL
Voor wie niet weet hoe populair de NFL is, zien de Amerikaanse kijkcijfers er waarschijnlijk ongeloofwaardig uit. De achttien meest bekeken programma’s sinds 5 september (de start van de NFL) zijn stuk voor stuk NFL uitzendingen. Het best bekeken was FOX Sunday National in het eerste weekend van het NFL seizoen met 28,5 miljoen kijkers.
NFLRatings1

Samsung maakt LeBron James menselijk
Samsung heeft twee nieuwe commercials gelanceerd met LeBron James in de hoofdrol. De eerste is een twee minuten durend filmpje, waarin we James zien met zijn Miami Heat teamgenoten en familie. De tweede kortere commercial focust op LeBron James als familieman. Het zijn schitterende feel-good video’s, met een misschien wel sympathiekere LeBron dan ooit.

[youtube http://youtu.be/JYgm8tzVIS4]

[youtube http://youtu.be/ZWzwmm4Fg38]

Google+ Hangout met de Golden State Warriors
Fans van de Golden State Warriors kregen de unieke kans om achter de schermen mee te kijken met een training van het team. Daarvoor hoefden ze niet ter plaatse te zijn, maar alleen in te loggen op een Google+ Hangout (video conference). Stephen Curry gaf de fans via de webcam een rondleiding door de trainingsfaciliteiten

De Warriors zijn het eerste team dat op deze manier een interactief evenement organiseert met hun fans. De hele video van Warriors Live is terug te zien op YouTube.

Nieuw stadion 49ers wordt geopend met voetbal
De San Francisco 49ers krijgen met ingang van het seizoen 2014 een nieuw stadion. In dat 1,3 miljard dollar kostende nieuwe onderkomen zal in 2016 bovendien gestreden worden om de vijftigste Super Bowl. Vorige week werd de openingsdatum van het Levi’s Stadium bekend gemaakt.

Op 2 augustus 2014 mogen de fans van de 49ers voor het eerst een wedstrijd bekijken in het nieuwe stadion. Opvallend genoeg zien ze die dag niet het NFL team in actie, maar krijgt Major League Soccer team de San Jose Earthquakes de eer om het stadion te openen. Die beslissing is genomen door de Santa Clara Stadium Authority, die hun vinger in de pap te danken hebben aan het verstrekken van een lening van 850 miljoen dollar voor het bouwen van het stadion.

Bron: http://levisstadium.com/
Bron: http://levisstadium.com/

Tickets Indiana Pacers zijn een koopje
De ticketprijzen voor NBA wedstrijden lopen enorm uiteen. Volgens ticketwebsite Vivid Seats moeten fans voor een wedstrijd van de New York Knicks dit seizoen het diepst in de buidel tasten. De mediane ticket prijs is daar 200 dollar. Ook kaartjes voor de Lakers, Thunder, Bulls en Heat zijn flink aan de prijs. Wie goedkoop uit wil zijn, gaat naar een wedstrijd van de Cleveland Cavaliers, Dallas Mavericks of Indiana Pacers. Bij de tot nu toe zeer succesvolle Pacers, koop je voor 55 dollar een toegangsbewijs.

De duurste wedstrijd dit seizoen is het Kerstduel tussen Heat en Lakers. Voor 479 dollar ben je erbij in LA. Van de tien duurste wedstrijden zijn vijf duels van regerend kampioen Miami Heat.
NBAMedian

MLB postseason breekt records op internet
MLB.com heeft tijdens het postseason meer dan ooit de aandacht van de fans weten te trekken met online videos, mobiele apps en social media berichten. De website had in postseason bijna 10 miljoen bezoekers per dag (43% meer dan vorig jaar) en er werden 22% meer live video streams gekeken.

Het social media team van de Major League plaatste 4.800 berichten op Facebook, die gezamenlijk maar liefst 1,4 miljard keer werden bekeken. Dat is 80% meer dan vorig jaar. Fans bekeken bovendien 33,5 miljoen videoclips met hoogtepunten uit het postseason die via social media werden verspreid.

Ook leuk om te lezen