Review: EA Sports NHL 14

nhl-14-live-the-life-features-760x428

Op 1 oktober begint het NHL seizoen. Voor de ijshockeyfans is onlangs week al het spel NHL 14 van EA Sports uitgebracht. SportAmerika mocht het nieuwe spel uittesten. NHL is gebaseerd op een van de bete technologieën van deze generatie. Het spel is een vervolg op de succesvolle reeks van EA en doet het dit jaar weer erg goed.

Met NHL Collision Physics maak je cruciale hits en beslis je wedstrijden. Wil je op de vuist gaan met je tegenstander, dan kun je met de gloednieuwe Enforcer Engine ongekende snelheid en realistischere klappen uitdelen. True performance skating is een van de nieuwe functies in het spel. Het vervolg op de baanbrekende innovatie waarmee het schaatsen op fysica werd gebaseerd en die ruim 1000 nieuwe schaatsanimaties introduceerde in de eerdere NHL edities. De nieuwe versie levert een betere versnelling, explosieve eerste slagen, snellere draaien en verbeterde zijwaartse schaatsacties.

Je kunt ook in de schaatsen van een ijshockey-superster stappen met het nieuwe schijnbewegingensysteem. Je kunt dit systeem eenvoudig besturen met de linker joystick of een druk op de knop. Je kunt meteen reageren met een schijnbeweging en meer dan ooit bewegingen met elkaar combineren. Een vernieuwing voor ervaren en onervaren spelers.

In het vernieuwende carrière-speltype Be a Pro leid je het leven van een NHL-speler. Niet alleen op het ijs, maar ook daarbuiten maak je elke beslissing die invloed heeft op je sportcarriere. Elke keuze die je maakt is van invloed op je relatie met fans, teamgenoten en het management. Een andere speltype is de NHL 94 Anniversary-speltype. Hiermee kijkt EA Sports terug op een van de meest populaire editie uit de NHL-Franchise. De speltype maakt gebruik van de NHl-14 engine en bevat grotere doelen, hardere hits en nog meer lol. De retro-achtige presentatie doet je denken aan NBA Jam.

NHL 14 is een toevoeging op de eerdere edities van EA Sports. Voor elke ijshockey liefhebber is dit must-have-game. Het spel heeft zoals elk jaar ook enkele schoonheidsfoutjes, maar die worden overschaduwd door de nieuwe functies en speltypes. Met name de NHL 94 Anniversary-speltype is een leuke toevoeging.

image004

Foto’s & Trailer: EA Benelux