Week in Review – ‘Belichick kreeg een boner van Sapp’

NFL Week in Review is terug. Na het succes van vorig jaar is SportAmerika’s meest vermakelijke rubriek weer terug. Aan de formule is een klein beetje gesleuteld, maar nog steeds zal vanuit de losse pols de afgelopen week met jullie worden doorgenomen. Middels kleine nieuwtjes, weetjes, opinies, quotes, tweets, videos, foto’s, links en wat er nog meer te vinden is. Minimaal een keer per week (doorgaans op vrijdag), maar misschien vaker, indien we er aanleiding toe zien c.q. tijd en/of zin hebben. Tips? Tweet/DM @AngeloVanDamn. GOOOOO Dolphins!!!!

Nog twaalf dagen en dan is de eerste kick-off van het seizoen een feit! Aanstaande woensdag verwent SportAmerika jullie met een speciale NFL-editie van Sport Amerika the Magazine, maar eerst kijken we terug wat er afgelopen week nieuwswaardig was in de NFL.

Een briljante dagelijkse nieuwsshow is the Daily Show with John Steward. Deze show laat Hard Knocks niet aan zich voorbij gaan en komt met een eigen versie:

The Daily Show with Jon Stewart Mon – Thurs 11p / 10c
Hard News – Inside Correspondent Training Camp
Daily Show Full Episodes Political Humor & Satire Blog The Daily Show on Facebook
  • Het donkerbruin vermoeden dat de meeste kenners hebben in het aankomende seizoen van de Cleveland Browns deert de fans niets. De Browns fans hebben vertrouwen in het team door het draften van Brandon Weeden en first round pick Trent Richardson. Dit vertrouwen lieten de fans zien door met een record aantal toeschouwers op te komen dagen tijdens training camp. Superfan Sheryl Brown: “Ik ben altijd opgewonden als ik naar training camp ga om de jongens aan te moedigen.” Zou zij iets anders zien dan de kenners? [Artikel]
  • Diegene die wel vertrouwen had in de Browns was Bill Belichick. Tijdens de periode dat hij headcoach was in Cleveland zag hij een defense met Warren Sapp wel zitten. Sapp vertelde aan ESPN, ter promotie van zijn biografie, dat Belichick hem in 1995 heel graag wilde draften. “Hij zei ‘Ik wil je zo graag draften, ik heb een boner op dit moment” Het hele interview is hier te luisteren:

• De werkloosheid in de Verenigde Staten is er erg aan toe, volgende week gaat dit nog erger worden. In de komende week moeten de teams van een 90-man roster, naar een 53-man roster gaan. Maandag worden de eerste 15 spelers gecut en op vrijdag zullen de teams de laatste overbodige spelers ontslaan. Dit betekent dat er 1184 spelers zonder pardon geloosd worden. Natuurlijk krijgen een paar van die spelers weer nieuwe kansen, maar dan moet er door de geïnteresseerde teams eerst iemand anders worden ontslagen. Het harde spel waar wij zo van houden, laat hier ook de harde zakelijke kant zien.
  • In Miami hebben linebackers Jonathan Vilma (geschorst voor het seizoen), D.J. Williams (geschorst voor zes wedstrijden) samen met linebacker Jon Beason deze maand een restaurant geopend. In Brother Jimmy’s BBQ hopen zij het gemiste salaris, want geschorst zijn is ook geen inkomen hebben, terug te verdienen. Maar zij nemen niet van iedereen een bestelling aan. Roger Goodell is niet welkom in het restaurant en dat laten zij ook duidelijk merken. (Foto via @ALLIN1)
  • Brian Urlacher, zou zomaar een personage kunnen zijn uit een Duitse film. Nou werd hem afgelopen week gevraagd of hij toevallig in Duitsland was geweest om zich te laten helpen aan zijn knie. Het acteerwerk dat Urlacher tentoonstelde was van hoog niveau: “Ik ben in Europa geweest afgelopen jaar. We speelden in Londen. Dus ik ben zeker in Europa geweest.” [artikel]
  • Dat rookies het moeilijk hebben tijdens training camp is te zien in Hard Knocks. Dat zelfs tweedejaars spelers het moeilijk hebben is een nieuwe, maar Prince Amukamara, cornerback van de Giants, liet zich in een cold tub gooien door defensive end Jason Pierre-Paul. Het incident werd gefilmd door punter Steve Weatherford en via twitter online gedumpt. De reden: Prince heeft meer swag nodig.

• Veel goeds heeft het Pierre-Paul niet gedaan, naast een reprimande van coach Tom Coughlin heeft het dragen van Prince zijn rug ook niet veel goeds gedaan [artikel]
  • En we zijn alweer dertien dagen voorbij zonder spelerarrestatie!
  • Het seizoen van Titans kick returner Marco Mariani zit erop. Zijn eerste play gisteravond, tijdens Cardinals @ Titans, was meteen zijn laatste. Nadat hij getackeld werd greep hij naar zijn been en … Het filmpje zegt voldoende (Waarschuwing: alleen voor sterke magen)

Om Week in Review  af te sluiten en het weekend goed in te gaan:

Lees hier de Week in Review van vorige week: Jets winnen de Super Bowl.