NFL Week in Review – 5 (Leave Matt Cassel Alone!)

En we zijn weer terug voor weer een Week in Review. En al voor de tweede week op rij met dezelfde schrijver! Na het succesvolle eerste seizoen met Darch nam begin dit seizoen Angelo het stokje over. Deze laatste heeft echter het ruime sop gekozen en nu zitten jullie met mij opgescheept om jullie wekelijks op een luchtige manier bij te praten over NFL- nieuwtjes, weetjes, filmpjes, quotes en andere zaken die de NFL in de afgelopen week kleur gaven.

Laten we direct maar beginnen met het goede nieuws: de NFL-liefhebbers die dit jaar achter het net hebben gevist wat betreft kaartjes voor de uitverkochte wedstrijd tussen de New England Patriots en de St. Louis Rams op Wembley over twee weken kunnen uitkijken naar seizoen 2013. De matchup is bekend gemaakt deze week: de Jacksonville Jaguars en de San Francisco 49ers nemen het volgend jaar tegen elkaar op in de Engelse hoofdstad.

Billy Cundiff, de kicker die in staat is om de nederlaag uit de grijpgrage klauwen van de overwinning te stelen zit weer zonder team. De Washington Redskins hebben aangegeven niet meer verder te willen met de man die vorig jaar de Baltimore Ravens nog uit de Super Bowl hield en die in 2006 op Soldier Field ook al eens namens de New Orleans Saints een kick miste in de NFC Championship Game.

Terrell Owens flirt openlijk met de New York Jets. Het zo geplaagde team uit New York zou wel een goede receiver kunnen gebruiken en Owens denkt dat hij die taak wel kan vervullen. Via Twitter verstuurde hij deze week een open sollicitatie:

In Green Bay wil het dit seizoen nog niet zo goed lukken. Aaron Rodgers speelt niet zo goed als de afgelopen seizoenen, receivers laten ballen vallen, running back Cedric Benson staat voorlopig geblesseerd aan de zijlijn en dan dan zitten de calls van de referees ook nog eens niet mee voor de arme, arme Packers. Natuurlijk was daar het bizarre slot in de wedstrijd tegen Seattle, maar volgens een anonieme speler hadden de refs het in de verliespartij bij de Indianapolis Colts ook op de groengelen voorzien.

Ook de New Orleans Saints hebben het niet makkelijk. De eerste vier weken van dit seizoen verloren ze al hun wedstrijden, maar toen ineens leek het tij gekeerd. De schorsingen naar aanleidingen van ‘Bountygate’ werden teruggedraaid. Tot deze week. Want het terugdraaien van die schorsingen is nu weer teruggedraaid. Drew Brees heeft overigens zijn draai wel gevonden, hij verbrak afgelopen speelronde het consecutive touchdown-record van Johnny Unitas. Maar liefst 48 wedstrijden op rij gooide Brees een pass die resulteerde in een touchdown. Overigens is voormalig Steelers-quarterback Terry Bradshaw hiervan niet onder de indruk.

In Kansas City zijn de fans bepaald niet blij met de prestaties van quarterback Matt Cassel. Dat werd afgelopen week wel heel ondubbelzinnig duidelijk gemaakt toen het publiek zijn blessure, een hersenschudding, met gejuich begroette. Offensive tackle Eric Winston had daar geen goed woord voor over: “Nog nooit, nog nooit, en ik heb het nodige meegemaakt, heb ik me zo geschaamd om football te spelen dan op dat moment. Hij is misschien niet de beste quarterback, maar het is wel een mens.” De fans worden wel op hun wenken bediend, vanwege de blessure zal komend weekeinde backup QB Brady Quinn under center starten voor de Chiefs. Zie het interview hieronder:

Is er deze week dan niets te melden over de Chicago Bears? Natuurlijk wel. Er is altijd nieuws over de Bears. De verdediging van Chicago zet een indrukwekkende reeks neer. In de eerste vijf wedstrijden scoorde de defense evenzovele touchdowns, een record dat ze moeten delen met de Cleveland Browns. Waarschijnlijk het enige record dat een franchise zou willen delen met de Browns, maar dat terzijde. Ook zijn Charles ‘Peanut‘ Tillman en Lance Briggs de enige twee spelers ooit die beiden in opeenvolgende wedstrijden een pick-six scoorden.  Na de 41-3 afstraffing die ze de Jacksonville Jaguars gaven was quarterback Jay Cutler te gast bij Waddle & Silvy voor ESPN Chicago toen een wel heel bekende fan inbelde in het programma en we zo de ‘groene’  kant van Cutty leerden kennen.

Foto’s: Getty Images