NFL Week in Review – 4 (Pretty in Pink)

NFL Week in Review is weer terug! Na het succesvolle eerste seizoen met Darch nam begin dit seizoen Angelo het stokje over. Deze laatste heeft echter het ruime sop gekozen en nu zitten jullie met mij opgescheept om jullie wekelijks op een luchtige manier bij te praten over NFL- nieuwtjes, weetjes, filmpjes, quotes en andere zaken die de NFL in de afgelopen week kleur gaven.

• Het is weer oktober, dat  betekent dat de heren footballers weer pretty in pink zijn. Oktober in de NFL betekent namelijk Breast Cancer Awareness Month. Schoenen, handschoenen, handdoeken en andere accessoires zijn deze maand fel roze gekleurd en worden uiteindelijk geveild voor het goede doel. Nobel!
      • Het lag al een poosje in de pijplijn, maar afgelopen Monday Night Football werd het nog eens aangehaald. Chicago Bears wide receiver Brandon Marshall brengt binnenkort een documentaire uit over zijn strijd tegen ‘BPD‘, oftewel borderline personality disorder. De titel? Borderline Beast. Classy. Hieronder de trailer:
    • Running back BenJarvus Green-Ellis, ook wel bekend als The Lawfirm (voorheen New England Patriots, tegenwoordig Cincinatti Bengals) had tot seizoen 2012 nog nooit een carry beëindigd met een fumble. Nog nooit. Meer dan vijfhonderd carries, meer dan tweeduizend yards. En nu we vier weken bezig zijn aan seizoen 2012 heeft hij er al drie op zijn naam staan, waarvan hij er twee verloor.

• De New York Jets kennen een slechte week. Niet alleen werden ze in eigen huis met 34-0 vernedert door de San Francisco 49ers, ze kregen ook te horen dat ze wide receiver Santonio Holmes dit seizoen waarschijnlijk niet meer kunnen inzetten. Holmes heeft te kampen met een voetblessure. De Jets verloren vorige week al cornerback Darelle Revis voor de rest van het seizoen.
  • Met een kwart van het reguliere seizoen achter ons zijn de volgende spelers alvast in de prijzen gevallen. Washington Redskins quarterback Robert Griffin III is uitgeroepen tot offensive rookie of the month. Chandler Jones is de defensive rookie geworden deze maand. In de AFC zijn Bengals receiver A.J. Green en Texans defensive end J.J. Watt verkozen tot respectievelijk de offensive- en defensive player of the month. In de NFC was de beste aanvallende speler Falcons-quarterback Matt Ryan
    en de beste verdedigende speler deze maand
    was Chicago Bears cornerback Tim Jennings.
  • Toen New England Patriots-spelers Deion Branch en Wes Welker de legitimiteit van de touchdown die hun quarterback Tom Brady zojuist tegen de Buffalo Bills had gemaakt in twijfel trokken, werden ze door Brady op een welgemeend “Fuck you, bitches” getrakteerd. Natuurlijk wordt de soep niet zo heet gegeten, maar voor de liplezers onder ons (klik twee keer op de afbeelding hiernaast voor full effect) is het toch altijd interessant leesvoer:

• Terwijl de focus van de NFL deze maand dus bij borstkanker ligt, heeft Indianapolis Colts-coach Chuck Pagano te horen gekregen dat hij lijdt aan leukemie. Gelukkig is het een goed behandelbare vorm en wordt hij nog dit seizoen weer aan de zijlijn verwacht. De defensive coordinator van de Dallas Cowboys, Rob Ryan, had een boodschap waar wij van SportAmerika ons graag bij aansluiten: “Get well, Pags!”:
  • Hoewel de ‘echte’ refs alweer de fluit en flag hanteerden in week 4, waren de replacement refs nog steeds niet vergeten. Nog steeds wordt er nagesproken over de wedstrijd tussen de Seattle Seahawks en de Green Bay Packers en werd replacement referee van dienst Wayne Elliot geinterviewed bij Inside NFL. Hij had enkele opvallende uitspraken, zo werd hij bijvoorbeeld gebeld door Green Bay coach Mike McCarthy. De opmerkelijkste uitspraak was misschien wel dat de replacement refs geïnstrueerd waren niet te vlaggen voor interference op een hail mary play. Hieronder kan je het interview terugzien: