NBA Off-season Preview: Utah Jazz

Milwaukee Bucks v Los Angeles Clippers

Met nog maar twee ploegen actief in de play-offs is het einde van het huidige seizoen in zicht. In plaats van rustig achterover leunen, zijn de verschillende General Managers achter de schermen al druk bezig met de invulling van hun teams voor volgend jaar. In deze rubriek nemen we dagelijks een franchise onder de loep, en kijken we hoe de personeelsbezetting er momenteel uitziet, en wat er te verwachten valt tijdens de aankomende off-season. Vandaag: de Utah Jazz.

Terugblik 2014/2015
Het afgelopen seizoen van de Jazz is in twee delen op te splitsen. Voor de trade deadline was de ploeg niets anders dan een verzameling talenten, die met 19 overwinningen en 34 nederlagen weinig indruk maakten. Na de deadline, waarbij afscheid genomen werd van Enes Kanter, ging de ploeg echter draaien, en won het negentien wedstrijden, terwijl het er maar tien verloor, waarmee voorzichtig de contouren zichtbaar werden van een team dat op korte termijn weer moet meestrijden voor de play-offs.

Roster 2015/2016
Onder contract:
Gordon Hayward
Derrick Favors
Alec Burks
Dante Exum
Trey Burke
Rodney Hood
Rudy Gobert
Grant Jerrett
Trevor Booker (deels gegarandeerd)
Christapher Johnson (volledig ongegarandeerd)
Jack Cooley (volledig ongegarandeerd)
Bryce Cotton (volledig ongegarandeerd)
Elijah Millsap (volledig ongegarandeerd)

Free Agents:
Jeremy Evans (unrestricted)
Joe Ingles (restricted)

Draftkeuzes
# 12
# 42
# 54

Zomerse Focus
1) Verhandelen Trey Burke
2) Versterken met starting point guard via free agency
3) Draften center

Als het recente verleden iets bewezen heeft in het Westen, is het dat je een All-Star waardige PG nodig hebt om je te kunnen plaatsen voor de play-offs. Na twee seizoenen kunnen we concluderen dat Burke dat niet is. Derhalve doet Utah er wijs aan hem te verhandelen, om vervolgens op de transfermarkt zich te versterken met een jonge topper, zoals Reggie Jackson, Brandon Knight of Jeremy Lin. Daarnaast dient er na het vertrek van Kanter,via de draft een back-up center gehaald te worden, zoals Frank Kaminsky, Trey Lyles of Myles Turner.

Potentiële Rotatie 2015/2016
Jazz