Wat het internet ons vooral brengt is ongelimiteerde creativiteit. Iemand die daar goed gebruik van maakt is designer Mark Willis uit Boston. Hij begon een paar maanden geleden met een expiriment: de jerseys van de teams uit de AL East vertalen naar voetbalshirtjes.
Daar kreeg hij zo veel positieve feedback op dat hij besloot de hele Major Leagues onder handen te nemen.
Gisteren kwam het zesde en laatste deel uit in de serie ‘Soccer Out of Context’, waarin hij de NL East behandelde.
Willis heeft al zijn ontwerpen van uitgebreid commentaar voorzien. Hij legt uit waarom hij bepaalde keuzes heeft gemaakt, ook met betrekking tot shirtsponsors.
Bij sommige ontwerpen, zoals bijvoorbeeld bij de New York Yankees en Boston Red Sox, blijft hij heel dicht bij het origineel. Andere keren, zoals bijvoorbeeld bij de Houston Astros en Toronto Blue Jays, weet Willis een heel modern design neer te zetten, zonder de ‘ziel’ van een team uit het oog te verliezen.
Om de Minnesota Twins (rechts) als voorbeeld te nemen: het Twins logo laat onmiskenbaar zien dat het om de Twins gaat, maar waar komen toch de verticale grijze strepen vandaan? Een mooi detail: het logo van Target midden in het shirt. De Twins spelen in Target Field, dus de keuze voor de sponsor was makkelijk.
Willis heeft overigens aangegeven om dit project ook te doen voor de NFL, NBA en NHL.
Nog enkele parteltjes volgens de SportAmerika redactie:
Baltimore Orioles:
St. Louis Cardinals:
Chicago Cubs:
Oakland Athletics:
Los Angeles Angels:
New York Mets:
Foto’s: mwillis.com
Reacties