Hands-on Preview: WWE 2K17

Door

finn_balor_2

Afgelopen week mochten we in Londen Suplex City het spel WWE 2K17 uitproberen. De nieuwste editie van 2K Sports komt over twee weken uit en zal Brock Lesnar op de cover hebben.

Het eerste wat je op gaat vallen is de nieuwe vormgeving. Je ziet hier en daar WWE-superstars in beeld verschijnen en kun je scrollen tussen de verschillende gamemodi. Overzichtelijk is het zeker, maar wel even wennen. 2K Sports heeft het ook gedaan met NBA 2K17, maar dat ziet er vergeleken met 2K16 veel strakker uit.

Gameplay
Als je een one-on-one match start valt het meteen op dat de commentary interactiever is. Net als bij NBA (om weer die vergelijking te maken) zul je tijdens de laadtijden ook beziggehouden met Michael Cole en Jerry ‘The King’ Lawler. De entrances zien er weer strak uit, zoals die van Finn Balor.

De transities tussen de eerste entrance en de begin van de match is heel erg verbeterd. Waar je vorig jaar nog wist wanneer de entrance zouden beginnen, nadat het camerastandpunt veranderde, is dat nu veel natuurlijker. Als WWE fan zal je wel iets gaan opvallen en misschien ook wel irriteren. WWE heeft afgelopen zomer een verandering doorgebracht en zijn RAW en Smackdown twee afzonderlijke shows geworden met een eigen roster en nieuw decor. Helaas was 2K Sports toen al bezig met WWE 2K17 en zullen al die nieuwe dingen niet zichtbaar zijn in het spel.

De matches zijn nog grotendeels hetzelfde. Het counter-systeem zal ook nu weer heel belangrijk zijn. Het is alleen niet mogelijk om je signature/finisher percentage sneller te verhogen door taunts uit te voeren. Je zult dus echt indruk maken in de ring om snel die finisher te krijgen.

2K Sports heeft vooruitgang geboekt met het worstelen. Zo kun je backstage vechten, tussen het publiek en gewoon in de ring. De moves zijn beter, maar je ziet nog wel bewegingen die heel onnatuurlijk lijken. Dat geldt ook voor de Superstars. Er zijn nog weinig gameontwikkelaars die personages lang haar heel mooi kunnen ontwerpen. Schrik dus niet als je het kapsel van Roman Reigns ziet.

Gamemodi
We zijn meteen aan de slag gegaan met de MyCareer mode. Daar zit ook een enorme verandering in. Je begint natuurlijk wel gewoon in het Performance Center, maar daarna veranderd er heel veel in tegenstelling tot 2K17. Het draait namelijk niet meer alleen om worstelen. De promo’s zijn heel belangrijk geworden en je moet dus goed kunnen praten. Dat kan backstage zijn, maar ook in de ring moet je weten wat je zegt.

Het is weer mogelijk om je eigen gezicht te importeren. Daarnaast kun je dit jaar ook nog je eigen entrance video maken die op het grote scherm verschijnt. Daarbij heb je de keuze uit verschillende templates, vormgeving en je eigen highlight reel. Wat er allemaal verder in de MyCareer mode mogelijk is laten we nog even geheim, maar het is zeker een vooruitgang op vorig jaar. Daarnaast heeft Paul Heyman ook een prominente rol.

samoa_joe

De Universe mode is ook aangepast. Daar zullen de promo’s ook een prominente rol krijgen. De shows zien er heel echt uit met intro en alles, waardoor het lijkt alsof je naar een echte aflevering van Smackdown en RAW kijkt.

Conclusie
Na vier uur hands-on in Londen hebben we al heel wat uit kunnen proberen en zien. Jammer genoeg was alleen de onlinemodus niet beschikbaar. Die zag er ook interessant uit. Het counter-systeem zal helaas voor iemand met een goed reactievermogen heel makkelijk zijn. Het backstage vechten is echt tof en een mooie toevoeging, zo ook het knokken tussen de fans. Het commentaar is ok, maar dat komt vooral omdat Mauro Ranallo niet in het spel zit. Laten we hopen dat 2K Sports hem nog wel een rol geeft in 2K18.

Het spel is beter, maar er zijn nog een aantal elementen waarbij we nog vraagtekens hebben. Hopelijk worden die beantwoord als het spel op 11 oktober uit komt.

Houd SportAmerika in de gaten voor meer WWE 2K17, zo spraken wij onder meer met WWE-Superstar Big Show.

Screenshots: 2K Nederland

Ook leuk om te lezen