De beste en slechtste Super Bowl XLIX commercials

Door

SB

Zoals elk jaar weer het geval is, betalen bedrijven grof geld om tijdens de reclameblokken van de Super Bowl hun nieuwste spotjes te presenteren. USA Today hield een enquete onder 7000 Amerikanen om erachter te komen welke reclames goed werden ontvangen, en welke helemaal niet.

Budweiser kwam, voor het derde jaar op rij, uit de bus als de grote winnaar met een sentimenteel spotje van een hond die per ongeluk wegloopt. Aan het einde van de reclame wordt het hondje, net als in de voorgaande twee spotjes van Budweiser, veilig teruggebracht door een paar trouwe vrienden.

De top drie werd aangevuld door reclames van Always en Fiat. Waar Always net als Budweiser met een enigszins sentimentele commercial op de proppen kwam, koos Fiat voor een spotje waarbij het nieuwste model een ‘boost’ krijgt van een blauw pilletje dat normaal gesproken voor andere doeleinden dient.

Verder kwamen er ook reclames langs met bekende acteurs. Zo was er voor Danny Trejo een rol weggelegd in de Snickers commercial, terwijl Bryan Cranston zich voordoet als een apotheker…sorta.

Commercials die het echter slecht deden waren met name commercials voor internetgames zoals Heroes Charge en Game of War (al heeft laatstgenoemde nog wel Kate Upton), en ook een reclame over schimmel op teennagels kreeg een erg lage score (er zijn leukere onderwerpen om reclame over te maken). Ook Kim Kardashian lijkt weinig fans te hebben, want haar samenwerking met T-Mobile stond ook onderaan de ranglijst.

De hele lijst met commercials, inclusief beeld en geluid, is hier terug te vinden!

Foto: YouTube

Ook leuk om te lezen